Geçkinin uyumlu ve akıcı olması için, iki makamı birbirine adapte edecek çözücü melodiyi, çeşniyi, sesi doğrudan doğruya veya yardımcı melodilerle ortaya çıkararak melodinin melodiyi davet etmesini, böylece eldeki melodinin gelecek melodiye incinmeden teslim olmasını sağlamak gerekir.
Ancak böylece müzik cümleleri birbirleriyle yabancılaşmadan, eldeki makam gidilecek makama istekli olarak kendini terk eder.
Erol Deran
Bu kitapta başka bir şey olduğunu ve kendiliğinden, farklı bir yaklaşımın oluştuğunu söyleyebiliriz. Bunu seyirleri dinledikçe, okudukça, notaların aralıklarına göz gezdirdikçe fark edeceksiniz. Kitap günümüzün duayen sanatkârlarından Erol Deran Hoca’mızın, yalnızca kendi müzik birikim ve görgüsünden hareketle, belli bir düzen dahilinde yaptığı geçki seyirleri üzerine kurulu.
Bir müzisyenin tamamen sorumluluk duygusuyla hazırlayıp gelecek nesillere bıraktığı böylesi bir hizmetin maddî ve manevî değeri tarif edilemez. OMAR mensupları olarak, Uluslararası IV. Yaz Okulu için hazırlanan bu çalışmanın daha iyi anlaşılabilmesi amacıyla bu sürece dâhil olmanın gururunu yaşamaktayız.
Gönül Paçacı Tunçay
Özellikle saz icracılarının önünde yepyeni ufuklar açacak olan Makamdan Makama Geçki Örnekleri kitabının hazırlık aşamasında bulunma şansına erişmiş biri olarak, elinizde tuttuğunuz kitabın sadece metinlerden ve notalardan oluşan bir nazariyat kitabı olmadığını; adeta yaşayan, bugünkü terimle interaktif bir kitap olduğunu söylemek isterim.
Erol Deran Hoca’nın kendine has müzik cümlelerini bir dakika civarındaki taksimlerin içine ustalıkla sığdırıvermesi hayranlık uyandırıcıdır.
Hiç şüphesiz bu kitaptan öğrendiklerimizi kullanmak biz müzisyenlere yepyeni kapılar açacaktır.
Murat Aydemir
Basım Yılı | 2024 |
Baskı Sayısı | 2 |
Cilt Tipi | Ciltsiz |
Kağıt Tipi | 1. Hamur |
Sayfa Sayısı | 144 |
Yazar | Erol Deran |