Markanın ne olduğu ile marka hakkının niteliği sürekli olarak dünyadaki hukuk sistemlerinde tartışılan bir konu olmuş ve güncelliğini her zaman korumuştur. Bununla birlikte konu özellikle mülkiyet hakkı kapsamında değerlendirilirken tek tip sigara paketleri ya da resmi adıyla düz paketlerin uygulanmaya başlamasıyla bu kez markanın bir kullanma yetkisi içerip içermediği gündeme gelmiştir.
Bu kitapta ilk olarak marka hakkının niteliği değerlendirilmekte ancak bu değerlendirme mevcut değerlendirmelerden farklı olarak anayasal mülkiyet hakkı ile özel hukuktaki mülkiyet hakkı şeklinde ikili bir ayrıma gidilerek gerçekleştirilmektedir. Hakkın niteliği kapsamında marka hakkının içerdiği yetkiler Kıta Avrupası hukukuna ve müşterek hukuka ilişkin kararlar ile doktrin görüşleriyle birlikte incelenmekte, markanın özellikle bir kullanma yetkisi içerip içermediği değerlendirilmektedir. Kitapta ayrıca marka hakkının niteliği göz önüne alınarak tek tip sigara paketleri, alkollü içeceklere ilişkin markalar, tabela kullanımları gibi devletin markaya müdahale türleri incelenmekte, bu müdahalelerin hukuka uygun olup olmadığı ve niteliği konusunda ayrıntılı değerlendirmeler bulunmaktadır. Keza Avustralya, İngiltere, Fransa ve Avrupa Birliği'nde etkili olan tek tip sigara paketlerine ilişkin uygulamalar ve mahkeme kararlarına da ayrıntılı olarak yer verilmektedir.
Kitap özellikle marka hakkının niteliği ile devletin marka hakkına ne şekilde müdahale ettiği ve edebileceğini karşılaştırmalı hukukla birlikte değerlendirmek isteyen kişiler için yararlanabilecekleri önemli bir kaynak niteliğindedir.