Türk kültürünün bir parçası olan geleneksel çocuk oyunları, nesilden nesile bir miras olarak aktarılsa da unutulma tehlikesi ile karşı karşıyadırlar. Bu nedenle gelecek kuşaklara bir köprü oluşturacak bu oyunların eğitimde kullanılması, çocukluğun son dönemi olarak kabul edilen ortaokul düzeyindeki öğrencilere mirasımızın aktarılmasını sağlayabilir. Geleneksel çocuk oyunlarıyla matematik öğretme fikrinden yola çıkılarak hazırlanan bu kitabın amacı; bu oyunların 5. ve 6. sınıf düzeyine göre matematik kavramlarına nasıl uyarlanacağını ve süreçte nasıl uygulanacağını göstermektir. Oyunlar; “Sayılar ve İşlemler”, “Cebir”, “Geometri ve Ölçme” ve “Veri İşleme” öğrenme alanlarında yer alan bazı kavramların öğretimi 5E öğrenme modeline uygun ders planlarıyla okuyucuya sunulmuştur. Kitabın bir amacı da akademisyen/öğretmen/ öğretmen adayının seçtiği oyunları; öğrencilerinin sınıf düzeyine, akademik başarısına, bulunduğu coğrafi koşullara, doğal ortamın uygunluğuna göre uyarlamasına ve uygulamasına yol gösterici olmaktır. Bu kitapta, sınıf ortamında herhangi bir hazırlık ve malzeme gerektirmeyen, çok kısa bir sürede tasarlanarak oynanan Bom, Deve Cüce, İsim Şehir, Kulaktan Kulağa, Nesi Var? Tren gibi oyunların yanı sıra bahçede oynanan; Aç Kapıyı Bezirgânbaşı, Aliler, Ebe Beni Kurda Verme, Kutu Kutu Pense gibi oyunlar yer almaktadır. Bu kitabı kullanan öğretmen, dersin dikkat çekme aşamasında öğrencileri güdüleyebilir, dersin sonunda da öğrendiklerini değerlendirebilir. Mevcut kitabın; oyun oynadıkça matematik öğrenen öğrencilere, matematiği sevdiren ve öğreten öğretmenlere, gelecekte göreve başlayacak öğretmen adaylarına ve akademisyenlere esin kaynağı olması umulmaktadır.