Teknolojik gelişmeler ve e-ticaretin geldiği nokta ile marka ihlalleri günümüzde farklı boyutlar kazanmakta ve yeni soruları gündeme getirmektedir. Elinizde bulunan çalışma, yabancı unsurlu marka ihlalleriyle ilgili güncel sorulara milletlerarası özel hukuk bakışıyla cevaplar sunmakta ve özellikle uygulanacak hukuk ve mahkemelerin milletlerarası yetkisinin farklı durumlarda nasıl tespit edileceğini incelemektedir.
Çalışmada markanın korunmasındaki temel esaslardan birisi olan "ülkesellik" ilkesinin, mahkemelerin milletlerarası yetkisi ve uygulanacak hukuka ilişkin kuralları nasıl şekillendirdiği Türk, Amerikan ve AB hukukları bakımından ortaya koyulmuştur. Bu bağlamda Amerikan mahkemelerinin Amerikan markalarını yurtdışında gerçekleşen ihlallere karşı koruyan muhafazakâr yaklaşımı, internet üzerinden işlenen marka ihlallerinde ortaya çıkan problemler ve çözüm önerileri de çalışmada detaylı olarak ele alınmıştır.
Çalışmanın Türk hukukuyla ilgili başlıkları 2017 yılında yürürlüğe giren 6769 sayılı SMK'nın getirdiği yeni düzenlemeler ışığında hazırlanmıştır. Türk hukukunu ele alan son bölümde, marka ihlallerinde yabancı unsurun tespiti, marka ihlallerine ve aracı hizmet sağlayıcıların sorumluluğuna uygulanacak hukuk, mahkemelerin münhasır yetkisinin yorumu konularında yeni tespit ve öneriler ortaya konulmuştur.