HER AYIN İLK GÜNÜ ÜCRETSİZ KARGO! 750 TL VE ÜZERİ KARGO BEDAVA HER AYIN İLK GÜNÜ ÜCRETSİZ KARGO! 750 TL VE ÜZERİ KARGO BEDAVA HER AYIN İLK GÜNÜ ÜCRETSİZ KARGO! 750 TL VE ÜZERİ KARGO BEDAVA HER AYIN İLK GÜNÜ ÜCRETSİZ KARGO! 750 TL VE ÜZERİ KARGO BEDAVA

Modernizm, Otomobil Kültürü ve Reklam

Hızlı Gönderi
Güvenli Alışveriş
İade ve Değişim
Bu çalışmada, otomobilin reklam metinlerinde insan biçimselleştirilmesi sonucunda ortaya çıkan melez varlık otomobil-insan tartışılırken, söz konusu yeni oluşumun arkasında bulunan modernist mekanizma anlayışı, teknokrasi ve tüketim kültürünün yabancılaşma etkisi dile getirilmektedir. Modern tüketim toplumundaki gündelik yaşamı yapılandıran en önemli meta-simgelerden biri olan otomobilin, National Geographic Dergisi’nde motorlu araç reklamlarındaki tüm sunum biçimlerini ele alan bu çalışmada incelenen reklam metinlerinin her biri, devasa tek bir reklamın ayrı bir parçasıymış gibi ele alınmaktadır. Reklam metinlerinde insan biçimselleştirilerek sunulan otomobile, ideal modern bireyin özellikleri yüklenmektedir. Modern bir proje olarak otomobil-insan , modern bireye kapitalizmden, mekândan-zamandan, toplumsal cinsiyet ve kusursuzluk baskısından bağımsız olan bir özgürlük alanı yaratıyor görünmektedir. Ancak gerçekte otomobil, modern toplumda devasa bir panoptikon işlevi görmektedir. Modern yaşamın düşünsel anlamıyla odağı olan modern özne, merkezdeki rolünü otomobil kültürü içerisinde otomobile bırakırken tam, bütün ve özerk doğasını da araca terk etmektedir. Bu kitapta, ideal modern öznenin kimliğini oluşturan toplumsal cinsiyet, ilerlemecilik, milliyetçilik, modern bilim anlayışı, teknoloji, zaman-mekân algılayışı gibi temel öğeler ayrı ayrı ele alınarak reklam metinleri çözümlenmektedir. Tanıtım MetniTanıtım Metni
Basım Yılı2009
Baskı Sayısı1.Baskı
Cilt TipiCiltsiz
Kağıt Tipi2. Hamur
Sayfa Sayısı271
YazarSerpil Aygün Cengiz
TESLİMAT
 
Ürünü sipariş verdiğiniz tarihten itibaren 4 iş günü içerisinde kargoya verilecektir. 
 
Yükleniyor...