Eğitim kurumlarında kaliteyi sürekli hâle getirmenin yollarından birisi de şüphesiz öğrenen örgüt modelinin tesis edilmesidir. Örgütsel öğrenmenin esası, örgütün kendisini geliştireceği işlemler üretmek için tüm üyelerinin zihinsel kapasitelerini kullanmasına yardımcı olmaktır. Öğrenen örgüt; sürekli öğrenme fırsatları oluşturma, diyalog, iş birliği ve takım halinde öğrenmeyi teşvik etme, çalışanları ortak bir vizyona yönlendirme ve örgütü çevresiyle bütünleştirme çabasıdır.
Öğrenen Okul adlı eser, bu çabanın nasıl sistematize edileceğini tartışarak, okul paydaşlarının örgütsel öğrenmedeki rollerini ortaya koymaya çalbalamaktadır.
Öğrenen Okul, öğretmenlere, okul yöneticilerine ve eğitim bilimlerinde çalışmalar yürüten akademisyen ve akademisyen adaylarına yararlı olacaktır.
İÇİNDEKİLER
Bölüm I GİRİŞ
Bölüm II ÖĞRENME
Öğrenmenin Boyutları
Takım Öğrenmesini ve Paylaşılan Vizyonu Etkileyen Ana Problemler
Bölüm III ÖĞRENEN ÖRGÜT
Öğrenen Örgütlerin Tarihçesi
Örgütsel Öğrenme
Örgütsel Öğrenme Kapasitesi
Öğrenen Bir Örgüt Geliştirebilmek İçin Eylem ve Yaklaşımlar
Örgütsel Öğrenme Süreci
Örgütsel Öğrenmenin Engelleri
Bölüm IV ÖRGÜTSEL ÖĞRENMENİN DİĞER KAVRAMLARLA İLİŞKİSİ
Örgütsel Öğrenme ve Örgütsel Değişme İlişkisi
Bölüm V ÖRGÜTSEL ÖĞRENME VE OKUL
Öğrenen Okul
Bölüm VI DEVLET VE ÖZEL LİSELERDE ÖRGÜTSEL ÖĞRENME VE ENGELLERİ ADLI BİR ARAŞTIRMA
Problem
Yöntem
Bulgular ve Yorumlar
Okullarda Örgütsel Öğrenmeye İlişkin Bulgular ve Yorumlar
Örgütsel Rollere İlişkin Bulgular ve Yorumlar
Örgütsel Engellere İlişkin Bulgular ve Yorumlar
Öğrenen Okul Kültürüne İlişkin Bulgular ve Yorumlar
Sonuç
Öneriler