Bu kitap, öğretimi anlamlı hâle getirme yollarını arayan, öğrencilerinin kafasında imkânsızları resmetmeyecek tüm eğitimcilere, öğretmenlere, öğretmen adaylarına, öğretim konusunda bilgi edinmek isteyenlere belli bir ölçüde de olsa yardımcı olabilmek amacıyla hazırlanmıştır.
Eğitim ve öğretim süreçlerinin genel tanımı, öğretim ve öğrenmeye ilişkin ilkeler, öğretim yöntemleri ve yaklaşımlar, görsel-işitsel araçlar, öğretim etkinliklerinin planlanması ve uygulanması, sınıf yönetimi-disiplin, öğrencilerin çalışma alışkanlık ve tutumlarının geliştirilmesi, eğitimde ölçme ve değerlendirme gibi konular kitapta derinlemesine ele alınmıştır. 22. basımı yapılan bu çalışmayı eğitim ile ilgilenen herkesin yaralanmasını umuyoruz.