Türk Milli Eğitimi’nin temel hedefi çocukları birçok değerle donatarak_x000D_ _x000D_ hayata hazırlamak, geleceğe sağlıklı ve mutlu bireyler yetiştirmektir. Her birey_x000D_ _x000D_ için hayata hazırlanmanın en önemli toplumsal alanı okuldur. Bu anlamda, okul_x000D_ _x000D_ ve çevresi, çocukların fiziksel, ruhsal ve sosyal sağlığının koruması ve geliştirmesi_x000D_ _x000D_ konusunda önemli bir yere sahiptir. Ülkemizde okullarda sağlığa uygun çevrenin_x000D_ _x000D_ teşviki ve çocukların sağlıklı beslenmesine yönelik samimi projeler yürütülse bile_x000D_ _x000D_ yaygınlaştırılmış ve sürdürülebilir programların varlığından söz edilemez. Okul_x000D_ _x000D_ sağlık hizmetleri yalnızca revir, sağlık ofisi varlığı ile kaza ve yaralanmalarda ilk_x000D_ _x000D_ ve acil müdahalenin yapılmasıyla sınırlandırılamaz. Okul toplumunun sağlığı,_x000D_ _x000D_ her bir okulda ulusal stratejilerin ve evrensel standartların bilincinde olan sağlık_x000D_ _x000D_ profesyonelleri ile gerçekleştirilebilir._x000D_ _x000D_ Amerika Birleşik Devletlerinde 19. yüzyılın başında bireysel ve bölgesel_x000D_ _x000D_ olarak başlayıp 1980 sonrası hızla gelişen ...