Her bir spor dalının kendine özgü karakteristik özellikleri bulunur. Bu açıdan bakıldığında badminton, lokal aerobik bir spor dalı olarak kabul edilmektedir. İşte bu özellik, badmintonun geniş kitleler tarafından benimsenmesini sağlamıştır. Gerek serbest zaman ve gerekse performans sporu olması, badmintonun bünyesinde saklı iki yönlü bir yapıdan ileri gelmektedir. Bu bağlamda badminton; bir yandan çocuk, genç ve yaşlıların eğlence amaçlı oynadıkları bir serbest zaman etkinliği olma özelliği taşırken, diğer yandan üst düzey sporcuların performans amaçlı yaptıkları bir spor dalıdır. İster serbest zaman sporu, isterse performans sporu olarak uygulansın, badmintonda teknik ve taktik öğretim önemli unsurlardır. Bu iki unsur, yalnızca öğrenme modeline göre geliştirilmesi gereken bileşenlerdir. Öğrenme modeline göre geliştirilebilen bu hususların, çok iyi hazırlanmış didaktik bir temele dayalı olarak ve çok iyi düzenlenmiş metodik bir anlayışla öğretilmesi gerekir. Bu bakımdan bu kitab, badminton öğretiminde gerek okullar için gerekse kulüplere yararlı olacaktır.