Bu kitap, Covid-19 pandemisinin üniversitelerde yabancı dil öğretimine olan etkilerini, Türkiye’nin 7 bölgesinde bulunan devlet ve vakıf üniversitelerinde görev yapan yönetici ve öğretim görevlileri ile öğretim gören öğrencilerin perspektifinden sunmaktadır. Bu dönem, dünya genelinde eğitim kurumları için büyük bir zorluk ve değişim sürecini beraberinde getirmiştir. Üniversiteler, öğretim yöntemlerini, iletişim araçlarını ve öğrenci-öğretim elemanı etkileşimini yeniden düşünmek zorunda kalmışlardır.
Bu çalışmanın temel amacı, pandeminin getirdiği zorluklara ve fırsatlara odaklanmak ve bu süreçte üniversite yöneticileri, öğretim görevlileri ve öğrencilerin deneyimlerini yakından incelemektir. Her bir katılımcının paylaştığı deneyimler, bu zorlu dönemde yabancı dil öğretimi konusundaki mevcut uygulamaları ve gelecekteki yönergeleri tartışmak için önemli bir kaynak sunmaktadır.