Pazarlama hukuku (marketing law) olarak isimlendirilen bu kitap, disiplinlerarası bir çalışmadır. Zira pazarlama hukuku kavramı, hem ulusal hem uluslararası sahada gerek işletme gerek iktisat gerekse de hukuk alanını yakından ilgilendirir niteliktedir. Bütün bu hususları göz önüne aldığımızda pazarlama hukukunun disiplinlerarası çok boyutlu bir hukuk dalı olduğu keyfiyeti kendiliğinden ortaya çıkar. Gerçekten pazarlama hukukunun başlıkları birbirinden ayrılmaz niteliktedir. Pazarlama hukuku bir yönüyle borçlar hukukunu, ticaret hukukunu, bir yönüyle de tüketici hukukunu yakından ilgilendirmektedir. Hukuki açıdan pazarlama hukukunun bir hukuk dalı olarak karma hukuk dalı içerisinde oluğu ifade edilebilir.
Kitap; özellikle ön lisans ve lisans aşamalarında, tüketici ve pazarlama mevzuatını ders olarak alması gereken öğrenciler için tasarlanmıştır. Bu amaçla özellikle pazarlama terimiyle ilgili tüm hukuki kavramların sistematik olarak ele alınması hedeflenmiştir.
Nihayetinde belki de hukuk literatürümüze yeni giren pazarlama hukuku ile pazarlama hukukunun diğer önemli konusunu oluşturan ticari ve/veya mesleki amaçlarla hareket eden gerçek veya tüzel kişilerin (örneğin tacir ve esnaf gibi) kendi aralarında ve bunlarla ticari ve/veya mesleki amaçlarla hareket etmeyen gerçek veya tüzel kişiler (tüketiciler) arasında gerçekleşen işlemlerin hukuki konumları, hangi kanunlara tabi olacakları, aralarında bir ihtilaf çıktığında bunların nasıl ve ne suretle çözüme kavuşturulması gerektiği keyfiyeti kitapta detaylıca ele alınmıştır.