Ressamın pentimentosu ile şairin pentimentosu arasındaki fark nedir? Ressam için bir hatayı örtme, bir vazgeçme, bir pişmanlıktan başka bir pişmanlığa dönüş yoludur çoğunlukla. Bazen de kimi mesajları, niyeti, gizlice geleceğe taşıma isteği.
Ya şair? Tablonun iki boyutlu düzlemine ve boyanın maddi katmanlarının sınırlarına karşı, dil içinde onlarca boyutlu mekâna sahip olan şiir, daha farklı imkanlar, alanlar sunar şaire.
Hatırlama, düş, pişmanlık, İsyan, dil sürçmeleri, biçim deformasyonu, düzyazı, yas, politika, tiyatro (Lillian Hellman), eleştiri, oyunlar, çocukluk, baba, anne, arkadaşlar, yoldaşlık, sırlar, özel hayat, ideoloji, bilinçdışı, kırgınlıklar, arzular, simgeler, kutsal sözler, alfabeler, şarkılar, diller, kastrasyon, aşk, ergenlik... Herbiri farklı mekânsal yükler taşır şiire...
Seyhan Erözçelik'in Pentimento'sunda bunların hepsi ve daha fazlası var. Kazımak gerekiyor, aynı zamanda kazmak da. Başlangıcından beri özel bir şiiri oldu Seyhan'ın hep. Pentİmento bu şiirin anlaşılmasında bir tür kök-sop işlevi görecektir. Bütün ipliklerin, damarların, o ağsı örüntünün başlandığı, koptuğu, ilgi kurduğu, tekrar koptuğu, kesildiği, birbiri üstüne katman katman yığıldığı geçişken bir dizi odak noktası olarak...
Bu Pentİmento, aynı zamanda bir şairin bilinç dışına bakma cesaretini taşıyanlar için eşsiz bir sınama olacaktır. Zira, poeta pirata est!
-Vural Bahadır Bayrıl
Basım Yılı | 2011 |
Baskı Sayısı | 1 |
Cilt Tipi | Ciltsiz |
Kağıt Tipi | 2. Hamur |
Sayfa Sayısı | 93 |
Yazar | Seyhan Erözçelik |