Birincil kaynaklara başvurularak yazılmış olan bu kitapta, reklam ve halkla ilişkiler alanlarında en çok kullanılan kuram ve modeller yer almaktadır. Bu kuramlar; neden-sonuç zinciri kuramı, bilgi işleme kuramı, çift süreç kuramları, şema kuramı, uyum kuramı, sosyal yargı kuramı, sosyal öğrenme kuramı, atıf kuramı, çifte tehlike kuramı, denge kuramı, ayırt edilebilirlik kuramı, klasik koşullanma kuramı, öğrenme kuramı, sosyal karşılaştırma kuramı, göstergebilim kuramı, sistem kuramı, oyun kuramı, diyalojik kuram ve mükemmellik kuramı olarak; modeller ise geleneksel etki hiyerarşisi modelleri, alternatif etki hiyerarşisi modelleri, FCB ızgarası, Rossiter-Percy ızgarası, ayrıntılandırma olasılığı modeli, durumsal model, halkla ilişkilerin dört modeli ve kişisel etki modeli olarak sıralanmaktadır. Kuram ve modellerin akabinde hisseleri Borsa İstanbul'da işlem gören 71 şirketin 5 yıllık bir periyottaki 2 milyona yakın TV reklamı ve 10 bine yakın basın bülteni verileri üzerinden yapılmış olan dinamik panel regresyon analizi yer almaktadır. Bu iletişim unsurları ile marka değeri arasında güçlü bir ilişkinin olduğu tespit edilmiştir. Analiz sonuçlarının literatür bölümünde yer alan bazı kuramların temel argümanlarıyla belirgin bir şekilde uyumlu olduğu görülmektedir.