Türkiye'de sağlık alanında kalite çalışmaları, ağırlıklı olarak 2003 yılında Sağlıkta Dönüşüm Programı çerçevesinde uygulanmaya başlamıştır. Bu çalışmalar kapsamında Sağlık Bakanlığı tarafından hastanelerin kalite standartlarının değerlendirilmesinde Sağlıkta Kalite Standartları belirlenmiştir. Türkiye'de özel, kamu, üniversite ve devlet hastaneleri olmak üzere tüm hastanelerin aynı standartlar ile değerlendirildiği bu süreç, sağlık hizmetleri alanında ortak bir kalite kültürü oluşturulması ve rehber başvuru kitabı olması bakımından çok değerli ve önemlidir. Bununla birlikte kalitenin özünde sürekli iyileştirme ve geliştirme çalışmaları bulunmaktadır. Günümüzün değişen ve gelişen şartlarına olabildiğince hızlı cevap verebilecek, tüm standartların, tekniklerin, yöntemlerin bütünsel bir bakış açısıyla yönetilmesini sağlayan EFQM Modeli gibi kalite odaklı esnek modellerin felsefesinin benimsenmesi kompleks yapıdaki sağlık hizmeti sunan kurumlar için katma değer sağlayabilir. Sıfır hata ile çalışma prensibini benimsemek durumunda olan tüm sağlık hizmeti sunan kurumların standartların ötesine geçebilmesi bakımından kitabımız İspanya'dan ve Türkiye'den EFQM Modelinin uygulama örneklerini tüm okuyucuların hizmetine sunmuştur. Aynı zamanda, SKS V5 kalite yönetimini yürüten ve değerlendirmelerde yüksek puanları olan üç kamu hastanesinin EFQM bakış açısıyla değerlendirildiğinde geliştirmeye açık olan hususlar öne çıkarılmıştır.
Kitap, Sağlık Yönetimi alanında Uygulamaları Bilimler öğrencileri ve sağlık alanında yüksek lisans yapanlar ve bu alanda yönetici olmaya aday olan profesyoneller için uygulamaya aktarabilecekleri yararlı bir kaynaktır.