En gizemli sanılanın bilgisi ya da bilinmezliginin gizemi ancakideal sekiller ve kavramlarla gözümüzde, zihnimizde canlanır.Geometri bu ideallerin sekli, etik de içerigidir. Güzel ve iyiolanın neligi bir yandan sekil ve kavramların dili ideal olanınsırrını çözmeye yeltendikçe diger yandan ideal olanın içerigikendini sekil ve kavramlarda göstermeye basladıkça anlasılır.Içinde olus hâlindeki iyi ile tamamlanmıs güzelin birlikteliginihissedenler, olur ki Yüce degerin bir görüngüsü olan sanatıtemasa ederek, ona öykünerek alçak gönüllü bir ifadezenginligine ve ruh erginligine yaklasabilir. Iste bu nedenle,estetigin bir yönü etik olanda, etigin bir yönü estetik olandakendine gizemli bir ifade olanagı saglamaktadır. Çünkü güzelolanın yasatılması iyi bir insan eylemidir.Geometrinin, zaman zaman, bilimler dünyasının ögreticikurulugundan kurtularak güzellikler dünyasında kendinigöstermesi onun bilimselligine halel düsürmeyecegi gibi,güzelligin estetik niteligi de geometri ile arz-ı endam ederkenkendinden bir sey kaybetmeyecektir. Olsa olsa bu bulusmalarsanat ve mimarlık tarihinin sahitliginde kıskanılacak estetikgörünümler olarak gelecege kalacak; görkemin tarihi olacaktır.
Basım Yılı | 2012 |
Baskı Sayısı | 1 |
Cilt Tipi | Ciltsiz |
Kağıt Tipi | 1. Hamur |
Sayfa Sayısı | 173 |
Yazar | Dursun Ayan |