Sınavlara hazırlanan öğrencilerin en önemli sorunlarından birisi öğrendiği bilgileri tekrar çağırma veya hatırlamadır. Etkili hatırlama tekniklerinin önemli öğesi ise bilgiyi ayrıntılı kodlamadır. Yunan hatip Simonides tarafından İÖ 477'de geliştirilen görsel olarak akılda canlandırma yöntemi, etkili bir hatırlama stratejisinin en iyi örneklerinden birisidir. Bu yöntemde, akılda canlı imgeler canlandırıp onları zihinde bildik konumlara yerleştirmek suretiyle belleğe bilgi kodlanmaya çalışılır.
Sınava detaylı bilgi içeren, yargı kararlarını tartışan, teorileri içeren kitaplardan çalışan öğrencilerin, çok fazla sayıda bilgiyi hatırlayabilmesi için onları doğru kodlamaları gerekmektedir. Bilginin şemalarla anlatımı, işte bu ihtiyacı gidermektedir.
Kitap, sınavlara çalışırken, tüm bilgileri şematik olarak belleğine kodlamak isteyen hukuk fakültesi öğrencilerine yardımcı olmak için hazırlanmıştır. Mümkün olduğu ölçüde CMK'da yer alan bilgiler, şematize edilerek şekillere yerleştirilmiştir. Kitabın yardımcı ve tamamlayıcı bir kaynak olarak kullanılması, ana ders kitabı ve CMK ile birlikte sınava hazırlanılması gerekmektedir. Sınav dışında da, kavramlar arasındaki bağlantıların görülmesi ve özümsenmesi amacıyla kullanılabilecektir.