Kurul'un, piyasalarda etkin rekabetin korunması için teşebbüslerin 4054 sayılı Kanun kapsamında ihlal kabul edilen davranışlarını hızlı bir şekilde tespit ederek müdahale etmesi büyük önem taşımaktadır. Ancak rekabet ihlallerinin Kurul tarafından tespit edilerek ihlalin önüne geçilmesi uygulamada uzun bir zaman ve emek almaktaydı. RKHK'ın piyasa etkin rekabetin sağlanmasına yönelik ihtiyaçları tam olarak karşılayamadığı ve Kurul'da inceleme süreçlerini hızlandırmaya yönelik birtakım müesseselere ihtiyaç duyduğu ortaya çıkmış olup, 16.06.2020 tarihinde 7246 sayılı Kanunun kabulüyle giderilmeye çalışılmıştır.
Bu çalışma; taahhüt ifadesinin hukuken ne anlama geldiği, diğer hukuk dallarıyla rekabet hukukunda taahhüdün benzeyen ve farklı yönlerine değinilerek yeni hukuki düzenlemenin teşebbüslere ve Kurula sunduğu avantajlarıyla dezavantajlarını ortaya konmuştur. Sonrasında taahhüt mekanizmasının uzlaşma, De Minimis ve tedbirler gibi benzer müesseseler ile kıyaslanarak farkları ortaya konmuştur. Taahhüt mekanizması kapsamında teşebbüslerin verebileceği taahhütlerin neler olabileceği tartışılmıştır. Taahhüt mekanizmasından önce uygulamanın nasıl olduğu ve bu uygulamanın taahhütten farklarının neler olduğu saptanmıştır.
Son olarak ise Türk hukukunda mevzuat uyarınca taahhüt mekanizmasının esas ve usulleri üzerinde durularak taahhüt müessesesinin mehaz Avrupa Birliği (AB) uygulamalarından nerelerde ayrıldığı, sürecin nasıl işletileceği ve yönetileceği ifade edilmiştir. Kurul tarafından hâlihazırda verilen kararlar ışığında uygulama ile teori arasında farkları, taahhüde aykırılığın yaptırımı ve uygulamadaki mevcut aksaklıklar ile bu aksaklıkların çözüme kavuşturulmasına yönelik öneriler dile getirilmiştir.