Kâr ile kalite arasına sıkışmış şirketler, rekabetin doğal ve bir o kadar yıkıcı dünyasında, çoğunlukla kendi elleriyle yarattıkları sistem hataları nedeniyle potansiyellerinden daha azına rıza gösterip farkında olmadan bir sonraki yıkıcı dalgaya kadar idare etmek niyetindeler. Oysa her gün tekrarladıkları hatalar, rekabetin kan revan savaş meydanında kendi elleriyle mühürledikleri idam fermanlarından farksız. Geçmişten günümüze, en küçüğünden en büyüğüne birçok şirket, süreçlerin temel stratejik yetkinlik olduğunu göremedikleri için rekabet yarışında diskalifiye oldular. Bu şirketlerin temel eksikliği, 1970'lerden itibaren rekabetin kurşun geçirmez kalkanının ürünlerden süreç performanslarına evrildiğini kavrayamamaları. Günümüzün şirketleri, süreçlerini yönet(e)miyorlarsa gerçekte neyi yönettiklerini sorgulamalıdırlar.
Elinizdeki kitapta yer alan sistem yaklaşımları ve stratejik süreç yönetim sistemi ile hemen her kuruluşta bulunan süreçler; teori ve 20 yıllık danışmanlık deneyimi ile detaylı şekilde analiz edilmiş, kavramayı kolaylaştıracak 300 şekil ve grafikle anlatılmış, vakalarla detaylandırılmış, 700'e yakın “Süreç performans göstergesi” ile zenginleştirilmiş, bölüm sonlarına eklenen “hata ve eksiklikler” ile SYS'nin kuruluşunda ortaya çıkabilecek potansiyel sorunlar için çözüm önerileri sunulmuştur.
Kitabı kimler okumalı?
Herkesin rahatlıkla anlayabileceği dilde hazırlanan bu kitaptan; iş dünyasına yeni adım atan tecrübesiz çalışanlar, performansı artıracak yeni sistemler kurmaları beklenen ancak buna rağmen nereden ve nasıl başlayacaklarını bilemeyen deneyimli çalışanlar, kurdukları yalın organizasyonun işler büyüdüğünde bürokratik kaosa dönüşmesini istemeyen girişimciler, şirketlerini yönetirken, her seferinde farklı sonuçlarla karşılaşıldığında nerede hata yapıldığını kestiremeyen iş sahipleri ve üst düzey yöneticiler, süreç felsefesini öğrenmek isteyen tüm öğrenciler rahatlıkla faydalanabilirler.