Sosyal medya, COVID-19 pandemisi ile birlikte artık hayatımızın tüm alanlarını kapsayan, sosyal mesafe, tam kapanma gibi nedenlerle fiziki dünyada yaşayamadığımız her tür etkileşim ve iletişim biçimini üzerinde deneyimlediğimiz dijital bir dünya hâline gelmiştir. Sosyal medya uzun zamanlar harcadığımız, sosyalleştiğimiz, bilgi edindiğimiz, içerik üretip tükettiğimiz alışveriş yaptığımız, hak aradığımız, eğlendiğimiz bir alan olmanın yanında olumsuz yanları ile de bir suçun kurbanı ya da zanlısına dönüştüğümüz bir mecradır. Sosyal medya, yapısı gereği kontrolünün çok zor olduğu, yasal yetersizlikler nedeniyle korunmanın da güçleştiği bir mecra olarak kullanıcıların bilinçli bir şekilde kendilerini korumak üzere dikkatli hareket etmesi gereken bir ortamdır. Bu durum sosyal medya okuryazarlığı kavramını ortaya çıkarmıştır. “Sosyal medya okuryazarlığı”, dijital mecralardan gelen mesajları seçme ve ayırt etme, sorgulama, analiz etme ve değerlendirme yeteneği ve becerisidir. Çalışma, sosyal medya okuryazarlığı kavramına çoklu bakış açılarıyla yaklaşarak konuya kavramsal bakış ve sosyal medyanın sosyal medya okuryazarlığına ihtiyaç duymaya neden olan sorunlarına ve çözüm yollarına bakış açılarını içermektedir.
Baskı Sayısı | 1. Baskı |
Baskı Yılı | Aralık, 2021 |
Boyut | 16,5x24 |
Sayfa Sayısı | 482 |
Yazar | Abdülhakim Bahadır Darı
,
Aslıhan Topal
,
Atalay Bahar
,
Aysel Cetinkaya
,
Berfin Varışlı
,
Birgül Alıcı
,
Deniz Akçay
,
Eyüp Al
,
Fikriye Çelik
,
Gül Dilek Türk
,
Gülen Sönmez
,
Hakan Ayaz
,
K. Akın Toker
,
Kenan Ateşgöz
,
Ömer Aydınlıoğlu
,
Şebnem Özdemir
,
Seçil Özay
,
Serhat Yetimova
,
Serkan Bayrakcı
,
Yusuf Zafer Can Uğurhan
,
Zeynep Benan Dondurucu |