İçinde bulunduğumuz çağın problemlerini çözmek için "bilmek” yetmemektedir. Bildiklerini sorgulayan, araştıran, inceleyen, eleştiren, alternatif çözümler üretebilen bireylere duyulan ihtiyaç her geçen gün daha da artmaktadır. Öyle ki, bu ihtiyaç bilginin pasif alıcıları ile, bilgiyi aktif inşa edenler arasındaki çatışmayı da körüklemektedir.Bu ihtiyaca binaen oluşturulan Sosyobilimsel Konular kitabı bilim ve teknolojideki gelişmelerin toplum ve çevre üzerindeki etkilerini etik ve ahlaki açılardan ele alarak insancıl bir bakış açısı ile değerlendirilmesini sağlamaya yardımcı olurken, bilgiyi yapılandırma sürecinde aktif bireyler yetiştirmeyi hedeflemektedir. Kitap, sosyobilimsel konular ve fen eğitimindeki önemini açık ve anlaşılır bir şekilde aktarılması hedefiyle bir araya gelen alan uzmanlarının eşsiz katkıları ile oluşturulmuştur. Sosyobilimsel konular bireyleri muhakeme yapmaya zorlayan konulardır, bilim ve teknolojinin toplum hayatına olumlu olumsuz etkilerinin bir arada olduğu herhangi bir konu ile karşılaşan birey, yansıtıcı düşünmek, eleştirel bakış açısına sahip olmak, informal muhakeme yapmak, olayları etik ve ahlaki açıdan ele almak ve en nihayetinde karar vermek durumundadır. Bu nedenle sosyobilimsel konuların muhakeme becerileri ile olan ilişkisi ayrı bir tema altında etraflıca tartışılmıştır.Öte yandan, sosyobilimsel konuların bilimin doğasını anlama ile ilişkisi; bilim, teknoloji, politika, çevre, sosyoloji, ekonomi gibi alanları kapsayan çok boyutlu yapısı; sürdürülebilirlik, STEM, dünya vatandaşlığı gibi kavramların anlaşılmasına olanak sağlayan, köklü bir içeriğe sahip olması bizleri sosyobilimsel konuların çok boyutlu yapısını ayrı bir tema altında tartışmaya yönlendirmiştir. Öğrencilerimizin, doğası gereği ikilemli olan bu konuları daha iyi anlamaları, medyada kendilerine sunulan şekli ile değil, analiz sentez ve değerlendirme gibi üst düzey becerileri işe koşarak karar vermeleri bizler için kıymetlidir. Bu nedenle kitap oluşturulurken yalnızca teorik çerçeve değil, pratik uygulama örneklerine de yer verilmesi hedeflenmiştir. Sosyobilimsel konular ve argümantasyon, kavram karikatürleri, problem senaryoları, rol oynama, medya, ve dijital duyan tüm paydaşlara faydalı olacak bir eser oluşturulmak istenmiştir. Son olarak sosyobilimsel konuların ulusal ve uluslararası alanyazındaki yeri ve önemi ile ilgili literatür vurgulanarak, bu alanda çalışma yapmak isteyen genç araştırmacılara ışık tutulmak istenmiştir.Hayalimizdeki bu kitabı oluşturmamıza katkı sağlayan yazar kadromuza, projemizi ilk günden itibaren saygı ve ciddiyetle dinleyen ve bize her adımda yardımcı olan Eğiten Kitap Genel Yayın Koordinatörü Özgür Doğan’a, kitabımıza yazmış olduğu giriş bölümü ile bizleri onurlandıran değerli hocamız Prof. Dr. Dana Zeidler’a teşekkürü bir borç biliriz.
Tanıtım Metni