Ülkemizde lisansüstü eğitime başlayan öğrencilerin tezlerini süresinde tamamlama oranı, genelde yüzde ellinin altında kalmaktadır. Bunun temel sebeplerinden biri, yöntem açısından yeterli donanıma sahip olunmamasıdır. Araştırmacı adayı, akademik metin yazımıyla genelde tez sürecinde karşılaşmaktadır. Bu durumda aday, mevcut verileri akademik kriterlere uygun bir metne dönüştürememe, araştırma yapmaktan vazgeçme gibi sorunlarla karşılaşabilmektedir. Süresinde bitirilen çalışmaların yayımlanma oranları ise daha düşük düzeydedir. Bunda da metnin niteliği önemli bir etmendir. Yöntem ediniminin bir yüzü teoriye, diğer yönü pratiğe dayalıdır. 2021 yılında Ankara Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinatörlüğünce desteklenen ve editöryal tarzda hazırlanan “Sosyal Bilimlerde Disiplinlerarası Çalışmanın İmkânı: Tasavvuf Örneği” başlıklı çalışma, genelde sosyal bilimler özelde ise İlahiyat ve tasavvuf alanında yöntemin teorik yönünü konu edinmektedir. Elinizdeki kitapta ise bir araştırmanın akademik metin hâline nasıl getirilebileceğine dair uygulamalı eğitim modeli sunulmaktadır.
Tanıtım Metni