Terör örgütleri, ortaya çıktıkları andan itibaren varlıklarını sürdürebilmek için militan kaynağına ihtiyaç duyarlar. İhtiyaç duyulan militan kaynağının devşirilmesinde ise etkili bir propaganda hayati rol üstlenmektedir. Zira hiçbir terör örgütü yoktur ki herhangi bir propaganda aracına başvurmadan varlığını sürdürebilsin. Bu sebeple terör örgütleri hedef kitleleri propaganda aracılığıyla etkilemenin yollarını aramaktadır. Terör örgütleri tarafından gerçekleştirilen propaganda aracılığıyla öncelikli olarak hedef kitle yönlendirilir, ardından devşirilir. En son aşamada ise devşirilen sempatizan, endoktrinasyon sürecinden geçirilerek yeni bir kimliğe sahip militan ortaya çıkarılır.
Bu kapsamda, terör örgütlerinde ortaya konan kimliğin ne şekilde inşa edildiği, kimlik inşa süreçlerinde hangi temalara önem verdiği ve bu temaların hangi şartlar altında değişip değişmediğinin incelenmesi gibi başlıklar son birkaç yıldır radikalleşme ve terör çalışmaları tarafından yakından takip edilmektedir. Yapılan bu çalışmada ise terör örgütü PKK tarafından 1982 yılından itibaren kesintisiz olarak yayınlanan ve PKK'nın örgütsel kimliği olarak kabul ettiği propaganda materyali Serxwebun dergisinin 1982-2019 yılları arasındaki sayıları kimlik inşası kapsamında ele alınmıştır. Böylelikle PKK'nın hangi kavramlara sıkça atıf yaptığı ve hangi temalara değindiği analiz edilerek terör örgütünün inşa etmeye çalıştığı kimlik ortaya konulmuştur.