Tüketim toplumunun ideolojisi çerçevesinde bir tüketim aracı olarak büyük alışveriş merkezlerinde tüketicinin yönlendirilmesi olgusu ile bu olgunun tüketicinin özgürlüğü ve bağımsızlığı açısından ve bir sosyal yönetim unsuru olarak değerlendirilmesini içeren çalışmasında yazar, tüketicinin özgür ve bağımsız tercih yaparak tükettiği düzlemindeki liberal ekonomi temelli tezin aksine tüketim alanında ve mekânında, tercihlerin yönlendirilmesinin, kısıtlanmasının söz konusu olduğu şeklindeki varsayımın tartışmasını yapmaktadır. Kitapta; "tüketicinin özgürlüğü", "seçme özgürlüğü", ve "yönlendirme" kavramları irdelenmekte ve yönlendirme konusu; gözetim, zaman, akılcılaştırma, mekân olmak üzere dört başlık altında ve bir tüketim mekânı olarak büyük alışveriş merkezleri özelinde gerçekleştirilen iki analizle birlikte değerlendirilmektedir.