Türkçenin ikinci ve yabancı dil olarak öğretimine yönelik yayınlar her geçen gün artmaktadır. Bu yayınlar hem nicelik hem de nitelik yönünden gelişim göstermektedir. Yayınlardaki artışa ve gelişime rağmen bu alanda hâlâ boşluklar bulunmaktadır. Literatürdeki kitaplara bakıldığında Türkçenin ikinci/yabancı dil olarak öğretiminin genel yönlerinin ele alındığı görülmektedir. Özellikle Türkçenin ikinci dil olarak öğretiminin geri plana itildiği ve ikinci/yabancı dil öğretimi bakımından hem teoride hem de uygulamada olgunlaşmanın olmadığı görülmektedir. Türkçenin ikinci/yabancı dil olarak öğretimi bağlamında becerilere özgü çalışmaların ise nispeten az olduğu tespit edilmiştir. Dilin dört temel becerisine yönelik müstakil kitaplar konusunda da bir boşluk söz konusudur.
Bu kitapta, Türkçenin hem ikinci hem de yabancı dil olarak öğretimi bağlamı dikkate alınarak dilin dört temel becerisinden biri olan okuma becerisine odaklanılmaktadır. Diğer bir ifadeyle Türkçenin ikinci/yabancı dil olarak öğretiminde özel bir alana yoğunlaşılan bu kitapta, alandaki önemli bir boşluğun doldurulması amaçlanmaktadır. Bu kitabın, Türkçenin ikinci/yabancı dil olarak öğretimi alanında okuma becerisini araştırmak ve çalışmak isteyen akademisyenler ve lisansüstü öğrenciler için önemli bir başvuru kaynağı olacağı öngörülmektedir.
Baskı Sayısı | 1. Basım |
Baskı Yılı | Ağustos, 2024 |
Boyut | 16x24 |
Sayfa Sayısı | 240 |
Yazar | Ahmet Başkan
,
Ali Göçer
,
Aslı Fişekçioğlu
,
Duygu Ak Başoğul
,
Gökçen Göçen
,
Gürkan Moralı
,
Hatice Dilek Çağ
,
Hatice Güneş
,
Hülya Pilancı
,
Latif İltar
,
Muhammet Hüseyin Yazıcı
,
Olcay Saltık
,
Sevgi Çalışır Zenci |