Frankfurt Okulu öncülerince üretilen kültür endüstrisi kavramıyla daha çok yoğun endüstri toplumunda çalışanlarda oluşan “bunaltıcılığı” bir süre için ötelemeyi amaçlayan eğlence temelli girişimler kastedilmiştir. Bu ürünler vasıtasıyla etkileri kısa süreli de olsa, sağlanan zihinsel rahatlamayla çalışanların yaşadıkları yoksulluk, yoksunluk ve baskıları unutturarak üretimden kopmaması hedeflenmiştir. Kültür endüstrisi ögelerinden bir kısmının tarihsel içerikli olması, kültür endüstrisi ile tarih arasındaki gerilimli ilişkiyi incelemeyi zorunlu kılmıştır. Tarih mecmualarından tarihsel romanlara, tarihsel tiyatrolardan, tarihsel filmlere ve nihayet bugün Türkiye gündeminde popüler hakimiyetini ilan etmiş olan tarihsel dizilere kadar “iyi zaman geçirme” amaçlı bir çok popüler eser türünün bu kapsamda olduğu söylenebilir. Bu kitapta tarihyazımı ve tarihçilik eğitimi bağlamında kültür endüstrisi ürünlerinin yeri ve önemi alanında yetkin tarihçilerce tartışılırken, aynı zamanda tarih bölümlerinde okuyan öğrenciler için popüler tarih dergiciliği ve TV’de tarih programcılığı gibi geleneksel olanın yanında yapay zeka teknolojilerinin tarih iletişiminde sunduğu imkanlar ve blogger’lık gibi yeni nesil dijital imkanlarla beliren “içerik üreticiliği” konularında değerlendirmeler yapılmaktadır. Ahmet Şimşek
Tanıtım Metni