Türkiye’nin 1980 sonrası uyguladığı makro iktisat politikası değişikliği, birçok alanda olduğu gibi dış ticaret alanında da önemli yapısal değişikliklere neden olmuştur. 1980 öncesinden farklı olarak dış ticaret politikasında da köklü bir değişiklik gündeme gelmiş ve “İhracata Yönelik Sanayileşme Stratejisi” adı verilen yeni bir paradigmaya geçilmiştir. 1980 yılından 1990’a kadar geçen süre yapısal değişikliklerin hazmedilmeye çalışıldığı bir dönem olmuştur. Bu on yıllık sürede makro iktisat politikalarının bilhassa küresel iktisat politikalarıyla uyumlu hale getirilmesi çalışmalarına da şahit olunmuştur. 1990 sonrası Türkiye’nin dış ticaretinde yapısal bir dönüşümün gerçekleşip gerçekleşmediğinin araştırılması çalışmamızın amacını oluşturmaktadır. Çalışmamızda, “Sabit Pazar Payı-(Constant Market Share CMS)” analiz yöntemine ilişkin yeni formül kullanılarak, Türkiye’nin 1990 sonrası dış ticaretinin yapısal dönüşüme uğrayıp uğramadığı ilk kez değerlendirilmiştir. Bu analiz yöntemi uygulanırken 1990-2011 arası dönemdeki veriler Birleşmiş Milletler (BM) Geniş Ekonomik Grupların Sınıflandırması’na göre derlenmiş ve standart sağlanması açısından “Bütünleştirilmiş Dünya Ticaret Çözümü (The World Integrated Trade Solution-WITS)” verileri kullanılmıştır.
Basım Yılı | 2016 |
Baskı Sayısı | 1 |
Cilt Tipi | Ciltsiz |
Kağıt Tipi | 1. Hamur |
Sayfa Sayısı | 192 |
Yazar | Aziz Murat Hatipağaoğlu |