Dijital dönüşümün en önemli başlıklarından olan yapay zekâ, yoğun bir şekilde özel sektör, kamu kesimi ve akademisyenler tarafından tartışılırken aynı zamanda ChatGPT, DALL-E, Jasper AI, Spline AI, Chatsonic gibi uygulamalar ile toplum tarafından yaygın olarak kullanılmaktadır. İş yapış şekillerini değiştiren yapay zekânın kullanımı yaygınlaştıkça erişebildiği veri miktarı arttığı için birçok farklı alandaki soruna çözüm üretebilme becerisi de artmaktadır. Bu noktadan hareketle ortaya çıkan bu kitap, sosyal bilimler alanındaki yapay zekâ ile ilgili güncel gelişmelere ve uygulamalara ışık tutmaktadır.
Bu kitapta tüm alanlarda önemli değişiklikler yapması öngörülen yapay zekâ kavramının ne olduğu ve neleri değiştireceği sektörler bağlamında incelenmiştir. Bu kapsamda uluslararası ticaret, lojistik, pazarlama, e-ticaret, reklamcılık, havacılık, turizm ve enerji sektörleri/alanları özelinde muhtemel değişiklikler örnekler ile ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bu yönüyle sosyal bilimler alanında yapay zekâ konusuna ilgi duyan akademisyenler, iş dünyası, politika yapıcılar ve okuyucular için önemli bir kaynak niteliği taşıyacağı ve yol gösterici olacağı düşünülmektedir.
Baskı Sayısı | 1. Basım |
Baskı Yılı | Ekim, 2023 |
Boyut | 16,5x24 |
Sayfa Sayısı | 244 |
Yazar | Ahmed Yusuf Sarıhan
,
Ata Kahveci
,
Ebru Dıvrak
,
Esin Bengü Ceran
,
Güray Karacıl
,
Köksal Hazır
,
Muhammed Çubuk
,
Onur Tos
,
Rafet Ertekin
,
Selin Bolat
,
Sezen Bozyiğit
,
Züleyha Afra Beder |