Türkiye Yüzyılı; Türkiye’nin ekonomik, sosyal ve kültürel açıdan küresel arenada daha güçlü bir konuma ulaşmayı hedeflediği, stratejik vizyonun odağında yer alan bir çağı anlatmaktadır. Bu kitap, tam da bu gerçeklikten yola çıkarak “yeni okuryazarlıklar” kavramını Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ne uygun bir biçimde başta eğitim olmak üzere birçok disiplinler arası alanda ele almayı amaçlamaktadır. Klasik anlamda okuma-yazma becerilerinin çok ötesine geçerek veri, istatistik, sürdürülebilirlik, kültürel, finansal, dijital, vatandaşlık, görsel, bilgi, matematik, duygusal, bilimsel, çevre, afet, politik, sağlık, erken çocukluk, hukuk ve yeni medya okuryazarlığı gibi kapsamlı alanları masaya yatırmaktadır. Her bir bölüm, söz konusu alanın hem kuramsal çerçevesine hem de eğitim ortamlarına kazandırılabilecek somut uygulamalarına odaklanır. Böylece Türkiye Yüzyılı’nda eğitim modelinin nasıl zenginleştirilebileceğine dair güçlü bir perspektif sunar. Elinizdeki bu kapsamlı eser, alanında uzman akademisyenler ve eğitimciler tarafından kaleme alınmıştır. Her biri kendi çalışma alanında derinlemesine birikime sahip olan yazarlar, okuryazarlık kavramının yalnızca teorik altyapısını değil aynı zamanda uygulama sahasına yönelik örnekleri ve önerileri de sunmaktadır.
Baskı Sayısı | 1. Baskı |
Baskı Yılı | Aralık, 2024 |
Boyut | 16,5x24 |
Sayfa Sayısı | 340 |
Yazar | Ahmet Oğuz Akçay
,
Elif Mercan Uzun
,
Elif Omca Çobanoğlu
,
Emine Güler
,
Emine Huma Karadayı
,
Engin Karahan
,
Fahrünnisa Kazan
,
Gamze Koca
,
Halit Arslan
,
İnci Demirağ Turan
,
Lütfullah Çelikten
,
M. Serhat Semercioğlu
,
Mehmet Arif Bozan
,
Mehtap Karalar
,
Melek Baba Öztürk
,
Melike Güzin Semercioğlu
,
Mert Sevigen
,
Mücahit Aydoğmuş
,
Murat Bayram Yılar
,
Nuray Kılıçarslan
,
Selma Karaahmet Balcı
,
Serap Akdu
,
Şeymanur Çakır
,
Soykan Sandıkçıoğlu
,
Uğur Akdu
,
Yusuf Ergen
,
Zekeriya Sarıhan |