Çağdaş örgütlerin bilgi işleyen yapılar olarak gelişmesiyle birlikte yöneticilerin bilgiye olan ihtiyacı artmaktadır. Bu ihtiyaç bilginin karar sürecinin temel aracı olmasından kaynaklanmaktadır. Yönetim Bilgi Sisteminin amacı, yöneticilerin ihtiyaç duydukları bilgiyi en uygun şekilde sağlamaktır. Zira yöneticilerin karar yetkinliği ile kullandıkları bilginin; doğruluğu, kesinliği, zamanlılığı, güncelliği ve düşük maliyetle sağlanması arasında ilişki vardır. Bilgiye duyulan ihtiyaç yönetim düzeylerine göre değişir ancak değişmeyen şey bilgi çağı örgütleri için Yönetim Bilgi Sistemlerin zorunlu bir ihtiyaç olmasıdır.
Bilgi sistemleri, örgütlerde veri elde etme, kaydetme, sınıflama, sıralama, Özetleme, saklama, yeniden başvurma, çoğaltma ve iletme etkinliklerini desteklemek amacıyla kullanılır. Bilgi Sistemleri ile çoğu kez aynı anlamda kullanılan Yönetim Bilgi Sistemleri bilgi akışı sağlamanın yanında, yönetim karar ve işlevleri için bilgi desteği sunar. Bugün Yönetim Bilgi Sistemleri işletmelerde stratejik üstünlük sağlamanın aracı olarak görülmektedir. Bu çalışma, bilgi örgütlerinin kritik başarı faktörü olan Bilgi Sistemleri konusunda bir kavrayış oluşturmayı amaçlamaktadır.