Kitap, uzun yıllar üniversitelerin çeşitli bölümlerinde " Yönetim ve Organizasyon " konusunda dersler veren yazarların; anlattıkları derslerin notlarından, ders anlatımı esnasında öğrencilerinden gelen sorulardan ve mesleki deneyimlerinden sağladıkları birikimlerle yazılmıştır. Böylece, işlenen konular okuyucuya daha kolay ve anlaşılır bir dille anlatılmıştır.
İşletmelerin etkinliği ve verimliliği, "yönetim ve organizasyon" becerileriyle şekillenmektedir. Bu kitap, her işletmenin, her işletmecinin bilmesi ve uygulaması gereken kavramlar, teoriler ve yaklaşımlardan oluşmaktadır.
Kitabın birinci bölümde, Örgüt, Yönetim, Yönetici, Lider Yönetici, Güç ve Yetki kavramlarını içeren temel kavramlar, İkinci bölümde, Klasik Yönetim Teorileri, Neo-Klasik Yönetim Teorileri ve Modern Yönetim Teorileri, Üçüncü bölümde ise, yönetimin Planlama, Örgütleme, Koordinasyon, Yöneltme ve Denetleme Fonksiyonu, dördüncü bölümde ise, Toplam Kalite Yönetimi, Amaçlara Göre Yönetim, Şebeke Örgütler, Dış Kaynak Kullanımı, Kıyaslama, İşgören Güçlendirme, Öğrenen Örgütler, Kurumsallaşma, Yeniden Yapılanma ve Entelektüel Sermaye anlatılmıştır.