Bu kitap çalışması, özellikle son yıllarda nicelik yönünün ağır basmış olduğu görülen uygulamalı metinlerin aksine nitelik, tarihsel bağlam ve yöntem boyutu da değerlendirilerek, özellikle bu ampirik çalışmanın araştırma konusunun temellendirilmesi noktasında ele aldığı “siyaset-etik ilişkisi”nin göz ardı edilmemesi gerektiği savının kısmen ön plana çıkartılması yönüyle disiplinlerarası boyutu başarılı bir şekilde içinde barındırdığı görülen bir metindir. Çalışma; bu bağlamının yanı sıra çalışılan konu olan “siyaset pazarlaması” özelinde değerlendirilmiş olunan ve nicel yönleriyle birlikte, bu alanda/alanlardaki yapılan çalışmalar kapsamında girişmiş olduğu yönteme ilişkin kısmi inceleme ve irdelemeleriyle beraber, bu tip ampirik çalışmalarda teknik ve akademik noktada beliren bazı noktadaki eksiklikleri giderme çabasıyla da ön plana çıkmaktadır.
Prof. Dr. Fikret Çelik
Ampirik sosyal bilimler çalışmalarının zaman zaman en temel sıkıntılarından biri olarak görülen “araştırma yöntemleri ve teknikleri” bağlamında konunun bütüncül ele alınması sorunu, bu kitap çalışmasının konusu çerçevesinde başarılı bir şekilde çözüme kavuşturulmuştur. Ayrıca ampirik çalışmalar ve içerik analizi yöntemlerinin bir arada oldukça uyumlu bir şekilde kullanılması, bu çalışma için önemli bir ayrıcalık olarak belirmektedir.
Doç. Dr. Vasfiye Çelik