Bu kitapta, Türkiye'de yükseköğretimdeki lisansüstü eğitim programları bağlamında akademik lider yetiştirme konusu ele alınmıştır. Buradan yola çıkılarak ABD'de uygulanan lisansüstü programların özgün noktalarına odaklanılarak, Türkiye'deki “Yükseköğretim Yönetimi ve Liderliği” konusuna farklı pencereden yaklaşılarak öneriler sunulmuştur. ”Yükseköğretim Yönetim ve Liderliği” lisansüstü programlarının temel amacı yükseköğretim kurumlarında akademik/idari yönetici olarak çalışanlar ile bu alanda kariyer yapmak isteyenlerin liderlik ve yönetim kapasitelerini geliştirmektir. Bu kitap, bu amaç doğrultusunda “Deneyim Paylaşım Modeli” temel alınarak “Yükseköğretim Yönetim ve Liderliği” kuram ve uygulamalarını birleştirecek öğrenme ortamları sunmaktadır.