Çağımızda etkisini giderek artıran medya, yaşamın pek çok alanına zaman ve mekân sınırlaması olmaksızın nüfuz edebilmektedir. Özellikle sözlü ve yazılı unsurları bir araya getirerek cazibesini artıran görsel medya; ürettiği içerikler, kavramlar, kişiler, kahramanlar ve ortaya koyduğu yaşam tarzları ile insanların hayatlarında ciddi bir yer kaplamaktadır. Görsel medya kavramı içinde televizyonun hâlâ mühim bir yer işgal ettiğini söyleyebiliriz. Televizyonu, geleneksel iletişim araçlarından ayırt eden en önemli özellik ise onun görsel ve işitsel özelliğe sahip olmasıdır. Haber programları, diziler, reklamlar, eğlence programları gibi ürettiği içerikler ile oluşturduğu kurgusal gerçeklikler, izleyicilerin günlük yaşamında büyük bir yer kaplamaktadır. Özellikle televizyon dizilerinin izleyicilerde meydana getirdiği etki de araştırmacılarda merak uyandıran bir olgu olmaktadır. Balkanlar'dan Orta Doğu'ya, Latin Amerika'dan Asya’ya, Avrupa’ya kadar çok farklı yerde ilgiyle takip edilen Türk dizilerinin dünya çapındaki etkisi göz ardı edilemezdi. Biz de bu çalışmada bunu göz ardı etmedik.